Travel to Empuriobrava

Zo zit mijn week vakantie er alweer op.
Mijn zus is met haar vriend naar Spanje verhuisd en geen beter idee dan een weekje mee te gaan!
Om precies te zijn, wonen ze in Empuriabrava, het noorden van Spanje.
Nou is het wel een rustige periode dus het strand was leeg!
Ik heb toch lekker in het zonnetje gezeten met een T-shirt aan!

Als je nog geen vakantie bestemming hebt, dan zou ik Empuriobrava als optie open houden!
Wij zijn de eerste avond al gezellig uit eten gegaan en direct al een goed restaurant uitgekozen.
Siam a Shiki.
Sushi liefhebbers, grijp je kans. Leuke bediening, gezellige inrichting EN lekker eten!
Hoezo je vakantie goed inzetten?

De volgende dag hebben we dan weer een bootje gehuurd.
Je schrikt ervan hoeveel mensen er een boot hebben, maar Empuriobrava is een heel toeristische streek die vol zit met Duitsers en Nederlanders.
Het leuke is dat alle huisjes aan de kanalen liggen.
Waarom zou je dan geen boot hebben hé?
Voor een prijsje huur je gewoon een bootje voor enkele uren.
De huizen zijn prachtig om te zien en een nieuwe ervaring!

Wij hebben volgens mij even de regels overschreden, want wij zijn de open zee op gegaan, omdat als je een boot heb zit je zo ergens anders.
Dichtbij Empuriobrava zit het stadje Rosas, daar hebben we even wat Spaanse tapahapjes gegeten als lunch.
Iets waar je voor moet uitkijken! Als je naar Spanje gaat, weet dat er de kans inzit dat je 2 kilo zwaarder terug gaat ;-).
Ik kon er geen ‘nee’ tegen zeggen, veel te veel lekkere dingen en véél knoflook…

In de zomer kan je er goed uitgaan blijkbaar, maar dat is voor dan om over te oordelen!
Leuke strandtentjes en iets om nog enthousiaster over te zijn…. goedkoop!
Voor ons Belgen/Nederlanders is het net een uitverkoop in de supermarkt hetzelfde geldt voor ’s avonds een hapje te gaan eten.
Geloof je me niet? Met het lekkere weer gewoon een paar dagen vrij nemen en het vliegtuig opstappen!

-K.

2 thoughts on “Travel to Empuriobrava

  1. Heyy daar ben ik ook al eens geweest maar ik was nog jonger toen dus weet ik niet meer zoveel van. Wel leuk voor je zus, hoop oooit ook iemand te vinden die met me mee wil :p ik weet niet juist wanneer je terug komt en anders geniet je nog maar van je laatste dagen daar ! xx

Geef een reactie

